Postkort fra Cannes - Dag 13

Indeholder Reklame

Sponsoreret samarbejde med HomeAway

Feriebolig igennem HomeAway

Som det jo nok ikke er gået ubemærket hen, så har vi været en tur i Sydfrankrig med HomeAway. Jeg kendte ikke til HomeAway før min tur til Stockholm med dem i juni måned, og det er faktisk lidt utroligt. HomeAway har nemlig verdens største marked for ferieudlejning med over 700.000 ferieboliger i 190 lande.

Det unikke ved HomeAway er, at det både er private og firmaer med udlejning af ferieboliger der kan tilgås på HomeAway.

Da jeg i juni måned blev inviteret på pressetur til Stockholm med HomeAway, besøgte jeg i den forbindelse deres site for at finde ud af hvem de var. Allerede fra mit første besøg var jeg imponeret over brugervenligheden og hvor mange ledige boliger i vi rent faktisk kunne finde så tæt på skolernes sommerferie. Dét var klart mit førstehåndsindtryk.

Læs også: Vores ferie Dagbog fra Cannes – Dag 1

Bookningen igennem HomeAway

Mit samarbejde med HomeAway denne sommer gik ganske enkelt ud på at vi bookede en feriebolig igennem dem. Det vil sige vi har faktisk selv brugt systemet og booket fuldstændig som var HomeAway på ingen måde indblandet. Vi har selv bestemt destinationen og hvilke feriebolig vi endte med at booke, ligesom vi selv har stået for bookningen, betalingen og kommunikation med udlejer. På den måde har vi kunne få den fulde oplevelse af HomeAway selvom det altså er et sponsoreret samarbejde jeg har lavet med dem.

Som jeg også har skrevet om tidligere så traf vi den endelige beslutning om at rejse nu, lige lovlig sent. Derfor endte vi ud med at skulle booke ferieboligen nærmest en uge før ankomst. Ingen tvivl om at udvalget på det tidspunkt var skåret noget ind til benet, men der var stadig fornuftigt med boliger at vælge imellem i Cannes hvor vi altså gerne ville til.
Vi ville rigtig gerne bo i et feriebolig kompleks som vi tidligere har boet i dernede, og det skærpede selvfølgelig resultaterne yderligere.

HomeAway

Til sidste sad vi med 2 boliger som vi blev enige om levede op til vores krav, og her var det så at mit førstehåndsindtryk af HomeAway blev sat lidt på prøve. Én af annoncerne viste nemlig billeder som umuligt kunne være af samme lejlighed. Sådan noget hvor der f.eks. var 2 forskellige billeder af soveværelser, men at der i teksten stod at der kun var ét soveværelse. Eller at der var 2 forskellige billeder af altanen som forøvrigt havde helt forskellige udsigter.
Dét ville normalt få mig til straks at gå videre til en anden bolig. Desværre var det så bare lige de to lejligheder som størrelsesmæssigt var bedst for os, og da vi var lidt sent ude var jeg nødt til at forfølge de to muligheder.

Når man på HomeAway har fundet sin feriebolig, så har man 2 muligheder. Man kan kontakte annoncør med spørgsmål, eller man kan lave en forhåndsbookning. Jeg satsede og bookede den lejlighed hvor billederne og beskrivelsen var til at stole på. Herefter har annoncør så 24 timer til at bekræfte, men vi tænkte at den jo nok var så godt som sikker.

Nogle timer efter jeg havde booket, meldte annoncøren dog tilbage at han faktisk slet ikke havde den lejlighed til leje mere. Han havde bare ikke slettet annoncen eller opdateret ledige datoer, fordi han faktisk havde en anden lejlighed som han da forresten så kunne leje til os udenom HomeAway. Behøver jeg at skrive, at lige her, der blev jeg sgu en anelse opgivende. Det er jo ikke noget HomeAway kan stå til ansvar for, men det er lige i sådanne tilfælde at et site som HomeAway kan stå sin prøve lidt.
Super ærgerligt at udlejerne ikke gør sig lidt mere umage med både nogle gode billeder, god beskrivelse og ikke mindst en opdateret kalender. Fair nok, fejl kan ske, men det her var jo så bevidst for annoncør at jeg faktisk blev ret ærgerlig.

HomeAway

Jeg endte så med at skrive til dem med den anden annonce, og de meldte ret hurtigt tilbage at man desværre ikke kunne booke deres lejlighed fra tirsdag -tirsdag som vi ville, men hvis vi ændrede datoerne så var den ledig. Det stod der sjovt nok heller ikke noget om i beskrivelsen at man ikke kunne.Det skrev jeg pænt tilbage til dem, at det var desværre ikke muligt og hvis vi skulle leje deres bolig så blev det tirsdag – tirsdag og altså i 14 dage. Det accepterede de og vupti, så havde vi endelig en feriebolig booket.
Derudover var de faktisk søde at sende billeder til mig af præcis den lejlighed der var ledig. Det var nemlig den annonce som havde haft så mange forvirrende billeder på. Så vi vidst præcist hvad vi kom ned til.

Vores vurdering af HomeAway

Jeg er ret sikker på at vores oplevelse med selve bookningen på HomeAway, også skyldes at vi var så tæt på afrejse. Derudover så kan det jo virkelig gå begge veje, da HomeAway har så mange annoncører inde.
Dét er en af de ting som konceptet jo umuligt kan tage højde for. Til gengæld så får man altså mulighed for et kæmpe udvalg af ferieboliger og også til fornuftige penge. Boligen vi endte med at booke i Cannes stod i 12.500 DKK. for 14 dage og det er virkelig billigt i Cannes midt i højsæson.
Den var ikke noget fancy – på ingen måde, men der var præcis hvad vi havde behov for og selve hotellet en perfekt beliggenhed.

Når man booker bolig igennem HomeAway, så er man også dækket af en basis betalingsgaranti som beskytter dig. Husk dog at betal med de anerkendte betalingsmetoder som kreditkort (visa, mastercard og lign.) eller via Paypal. Du kan læse lidt mere om den garanti HomeAway stiller lige her.

Der er slet ingen tvivl om at vi ikke på nogen måde er afskrækket fra at bruge HomeAway igen en anden gang. Faktisk er jeg ret sikker på, at det vil vi helt sikkert komme til, måske vil vi bare være i lidt bedre tid.
Jeg synes personligt det er en kæmpe fordel at professionelle også kan annoncerer igennem HomeAway, da jeg endnu ikke helt er så vild med ideen om at bo i folks private hjem. Jeg ved godt det mange gange åbner en kæmpemulighed, men der er bare et eller andet der holder mig tilbage. Hos HomeAway har man jo så reelt begge muligheder.

HomeAway

Man skal bestemt have lidt tålmodighed når man først har besluttet sig, men skal man ikke det med mange udlejningsfirmaer? Til gengæld er sitet et af de mere brugervenlige jeg nogensinde har benyttet og det er nemt og ligetil at finde præcis hvad man søger efter.
Med den garanti man får igennem HomeAway, er det måske endda sådan at jeg inden for overskuelig fremtid også vil forsøge at booke feriebolig igennem private ;0)

Kender I HomeAway og hvad er jeres erfaringer?
Hvis ikke, så er det måske et forsøg værd næste gang I skal finde en feriebolig ;0) De er ihvertfald en anbefaling værdig herfra.

Selve ferieboligen som vi bor i, her i Cannes er sponsoreret af HomeAway. Alt andet på turen står vi selv helt og aldeles for, bare så vi har det på det rene ;0) Vi har dog selv stået for at booke vores ferielejlighed og selv 100% valgt destinationen.