På ferie uden min favorit solcreme fra Vichy....

Kør selv ferie 2017 – Vores overnatning i Tyskland

Indeholder Reklame

Sponsoreret samarbejde med HomeAway

Vi er nået frem til vores endelige kør selv ferie destination nu, og har faktisk været her i nogle dage nu. Internet er åbenbart bare ikke noget der skal virke super godt når man er på ferie. Og det er der måske en mening med ! Vi prøver ihvertfald at få alle oplevelser med uden en konstant opkobling ;0)

Kør selv ferieKør selv ferie

Kør selv ferie

Ideen var jo ligesom bare at jeg skulle berette lidt herinde om hvordan ferien her forløber. Det hele skal nok komme, det bliver bare ikke lige i det tempo jeg selv havde tænkt.

Sagen er den at vi sådan ret pludseligt tog en beslutning om at stikke af fra den danske sommer. Vi ynder ellers at blive hjemme i Danmark om sommeren, for det er jo ligesom der Danmark er dejligst.
Men vi havde bare virkelig brug for et break, og Hr. mand og jeg havde talt om at kør selv ferie ville være virkelig dejligt. Når nu tingene ikke helt går som man havde planlagt (jvf. min jobsituation), så har vi en tendens til at søge mod noget som engang var godt. Det er præcist det vi har gjort med vores kør selv ferie her. Vi har nemlig så mange gode minder fra kør selv ferie både inden vi fik børn, men også mens drengene var mindre.

Begge drengene elsker heldigvis at køre bil, tilmed også at køre virkelig langt i bil og det samme gør vi.

Vores overnatning i Tyskland

Vi satte gang i bilen allerede mandag morgen kl. 6. Vi havde en ide om, at ville køre det meste af dagen, for derefter at tage en enkelt overnatning på turen mod Cannes i Sydfrankrig.
Hr. mand har det bedst med sig selv bag rattet, og jeg har det faktisk bedst på passagersædet.

Hvis vi kunne, så havde vi brugt HomeAway til at booke vores ene overnatning, men da HomeAway er en portal hvor både private og firmaer kan sætte ferieboliger til leje, så forhåndsbooker man egentlig bare. Udlejer har så 24 timer til godkende.
Vi vidste ikke hvor langt vi ville nå, og ville omvendt heller ikke begrænse os ved at booke noget som vi måske nåede i god tid.

Så vi gjorde faktisk bare det, at vi kørte fra motorvejen og ind i nogle mindre byer, for at se om der var noget hotel eller lignende. Det er der som regel. Jeg havde dog også tjekket på internettet mens vi sad i bilen (tak til 3mobil for fri data i udlandet), så vi ikke brugte for meget tid med at køre rundt når vi egentlig bare var trætte. Derfor gik vi ret målrettet efter det her hotel, hvor vi kunne se at der var et ledigt familieværelse.
Er man lidt mere planlægningsorienterede end vi lige er, så kan det anbefales at bruge HomeAway da man virkelig kan finde nogle gode priser på ferieboliger derigennem.

Kør selv ferie

Vi fik et familieværelse, med senge til os alle 4 for 119? (ca. 875 DKK). Virkelig rart med senge til os alle 4, som jo faktisk er noget vi har rigtig svært ved at finde når vi rejser i f.eks. Thailand. Det burde der altså være flere hoteller / rejsebureauer der gjorde det i, uden det skal koste spidsen af en jetjager. HINT HINT HINT !

Fra hotellet havde vi udsigt ud over vinmarker og gratis parkering i gården, hvor der også var en masse legemuligheder for børn. Det var virkelig et fint sted.

Kør selv ferieKør selv ferie

Dagen efter stod vi op kl. 8 og kørte videre uden morgenmad. Vi ville hellere stoppe ind lidt senere, da vi egentlig ikke var sultne.
Ganske kort efter kørte vi ind i Schweiz til ovenstående udsigt. Husk forresten at købe vignette til bilen hvis I kører igennem Schweiz på kør selv ferie ;0) Det kan IKKE betale sig at lade værre. Man kan enten bestille den hjemmefra via FDM, eller man kan bare som vi gjorde, holde ind ved en tankstation nær den Schweiziske grænse hvor man kan købe dem. I kan også tjekke denne side, hvor man kan se en oversigt over motorvejsafgifter igennem Europa, hvis I også skal på kør selv ferie.

Selve ferieboligen som vi skal bo i, i Cannes er sponsoreret af HomeAway. Alt andet på turen står vi selv helt og aldeles for, bare så vi har det på det rene ;0) Vi har dog selv stået for at booke vores ferielejlighed og selv 100% valgt destinationen.