3 uger med Thailand

Indeholder Reklame

Indlægget indeholder affiliatelinks

Thailand - vores rejserute

Tusind tak for jeres fine modtagelse af mit indlæg i går, om vores rejse til Thailand. Det virker som om I er mange der gerne vil læse med og der er også kommet lidt spørgsmål allerede. Send endelig flere, hvis I sidder med noget I gerne vil have jeg uddyber.

Vores sjette rejse til Thailand er netop afsluttet. I 3 uger har vi rejst rundt til 3 forskellige destinationer i det sydlige Thailand.
I år havde vi planlagt vores rejserute sådan, at vi besøgte steder, hvor vi faktisk også var sidste år – dog kombineret med nogle andre hoteller. Det var der flere grunde til, men primært fordi vi helt grundlæggende er kæmpe tryghedsnarkomaner og i år havde vi bare brug for afslapning fra dag 1. Samtidig var der nogle af destinationerne fra sidste år, som vi bare følte der stadig var mere i for os, og steder på de destinationer der stadig skulle udforskes lidt mere.

Vores rejserute i år – Thailand 2017

Allerede tilbage i december 2016, bookede vi vores flybilletter til vores rejse i april 2017. Der havde vi allerede holdt øje i et stykke tid med priserne, præcis som jeg har beskrevet i det her indlæg – KLIK HER.
Vi er som tidligere nævnt ret glade for det sydlige Thailand, og har en eller anden tendens til altid at vende tilbage til Kata og specielt Kata Noi på Phuket. Derfor bookede vi billetter tur/retur fra København til Phuket, uden faktisk at vide præcis hvor vi ville ende og hvordan vores rejserute ville være.
Da vi slog til kørte Thai Airways et tilbud, så vi fik flybilletterne billigere end vi tidligere har oplevet. Flybilletterne kostede os i år, for 4 personer fra København til Phuket t/r med mellemlanding i Bangkok for 15.500 DKK. Til sammenligning gav vi sidste år 22.100 DKK, hvor vi dog fløj med Qatar Airways og mellemlandede i Doha.

Først efter vi havde booket flybilletterne, besluttede vi os for hvilke steder vi gerne vil være i løbet af de 3 uger. Selvom vi flyver direkte til Phuket, så er intet forudbestemt endnu og Phuket er faktisk et godt udgangspunkt for flere forskellige områder i det sydlige Thailand.

Thailand - vores rejserute

Krabi – Railay Bay

Vores første destination i år, var Railay Bay ved Krabi. Her havde vi været 2 gange før og der var bare stadig noget dér, som vi måtte opleve igen.
Samtidig så havde vi et af vores vennepar, som faktisk også ville være på Railay Bay i den periode og sammen med dem besluttede vi at skulle bruge 5-6 dage sammen.

På Railay boede vi i år på Sand Sea resort – FIND DET HER.

Thailand - vores rejseruteThailand - vores rejseruteThailand - vores rejserute

Koh Lipe – Sunrise Beach

Sidste år besøgte vi Koh Lipe for første gang. Koh Lipe ligger som et af de sydligste stedet i Thailand og tæt på grænsen til Malaysia. Fra Phuket er det en dagsrejse at komme dertil, og derfor troede vi faktisk ikke at vi ville vende tilbage igen.
Men ligesom med Railay Bay, så var der bare noget på øen som dragede os tilbage igen i år. Vi følte der stadig var steder på øen vi manglede at udforske, ligesom vi også gerne ville opleve de bedste ting fra sidste år igen. På Koh Lipe havde vi i år 6 overnatninger.

På Koh Lipe boede vi i år på Mountain resort – FIND DET HER.

Thailand - vores rejseruteThailand - vores rejseruteThailand - vores rejserute

Phuket – Kata / Kata Noi

Efter Koh Lipe, afsluttede vi vores rejserute med at vende tilbage til vores elskede Kata på Phuket. Alle de 6 gange vi har været i Thailand, har vi faktisk i minimum den ene uge været på Phuket. Og nu ved jeg godt at Phuket for mange er et udskældt sted, men for os er der bare et eller andet som gør, at vi vender tilbage år for år.
Når det så er sagt, så tror jeg også, at Phuket for os er ved at være et overstået kapitel – eller nok mest for mig. Hr. mand og drengene kunne sagtens bruge 14 dage, bare på Phuket.
Phuket er et vidt begreb, og der er altså også bare en grund til at Phuket igennem de sidste mange år er blevet så populært. Vi synes selv vi har fundet nogle små åndehuller der – også hvor der ikke er over proppet med turister, og hvor strandene og det lokale stadig er intakt.

Ved Kata boede vi i år på Andaman Cannacia Resort & Spa – FIND DET HER.

Thailand - vores rejseruteThailand - vores rejseruteThailand - vores rejseruteThailand - vores rejserute

Thailand 2017 – Pic of the day

Min plan er nu, at jeg vil lave et “Pic of the day” for hver dag i de 3 uger, og fortælle lidt om turen og de forskellige steder på vores rejserute. Lad mig bare sige, at jeg trænger til at komme ind i rytmen med at skrive indlæg igen, så min udfordring til mig selv her skal hjælpe mig lidt på vej. Ofte bruger jeg oceaner af tid på at lave hver enkelt indlæg, og nu vil jeg forsøge at gøre det så kort og præcis som muligt ved kun at vælge ét billede ud pr. dag. Og tro mig der er mange, så det skal nok blive interessant om jeg kan holde mig til kun ét – men det SKAL jeg.
Undervejs vil jeg også svare på, eller lave deciderede indlæg med svar på jeres spørgsmål I har stillet til vores måde at rejse på. Indtil videre er der kommet nogle gode af slagsen, men kom endelig med flere hvis I brænder inde med noget.