Super Sunday med 15% på alt

Kombinationsrejse til Thailand med Star Tour

Denne gang var tredje gang vi var på ferie i Thailand.
Første gang vi besøgte det skønne land, var da Julius var 3 år og Lucas bare 8 mdr. Og lad mig bare sige at vi har været forelsket i denne destination siden.

Sidste år, forsøgte vi os så med en anden destination som I kan læse om i dette indlæg. Vi ville egentlig også have været til Thailand sidste år, men vi måtte udskyde til sidste øjeblik pga. økonomien. Vi satsede på at vi måske kunne være heldige med en afbudsrejse eller lign. – men ak der var intet at få. Så vi endte altså et helt andet sted.

I år var vi mere heldige, selvom vi stadig bookede 2 måneder før afrejse, hvilket er ret sent.

Kombinationsrejse til Thailand med Star Tour

I år havde vi planer om at vi gerne ville prøve lidt forskelligt, og gerne i 3 uger hvis det kunne lade sig gøre. Tanken var at vi ikke ville booke en fast charter-rejse, men evt. finde billige flybilletter og derfra så tage og booke hotellerne selv direkte igennem f.eks. Agoda.

Da vi endelig i Januar måned fik go for at vi kunne rejse sidst i marts, stod det også klart at vi måtte nøjes med 2 uger.
Derfor måtte vi også skærer lidt ned på ambitionerne om at rejse alt for meget rundt i Thailand.

Kombinationsrejse til Thailand med Star Tour

De to tidligere gange vi har været i Thailand, har vi været i Phuket. Nok det mest “turistede” sted i hele Thailand, men alligevel havde vi jo gode oplevelser med Phuket fra tidligere. Og eftersom vi sidste år tog chancen med en helt anden destination, så blev vi enige om at vi ville være sikre på at vores 2 uger ikke ville være spildte.
Derfor besluttede vi os for Phuket igen, dog med den lille finte at vi gerne vil forsøge at kombinere rejsen, så vi ikke var 14 dage samme sted og på samme hotel.

Efter mange søgninger rundt på diverse sites, fandt vi endelig den perfekte løsning for os som faktisk endte med at være igennem et charter selskab alligevel – nemlig Star Tour.
Vi endte med at booke en kombinationsrejse igennem Star Tour, som gjorde at vi kunne skifte hotel midt i perioden og således have 1 uge på 2 forskellige hoteller og i 2 forskellige områder. Det hele var så nemt at booke og på nettet kunne man nemt vælge først den ene uge og så den anden uge.

Vi overvejede om den ene uge skulle være i Krabi, istedet for Phuket – men vi endte faktisk med at tage 1 uge i Kata og 1 uge i Karon. Det er ekstremt tæt på hinanden, og gjorde måske ikke den helt store forskel. Alligevel gav det lige et afbræk i de 14 dages ferie, som vi syntes var perfekt for os.

Kombinationsrejse til Thailand med Star Tour

Hotellerne vi valgte var ikke umiddelbart valgt ud fra den rene luksus, men prioriteret udfra beliggenhed i forhold til strand. Drengene er så store nu, at stranden lokker mere end en pool, og lad mig fortælle jer at strandene i Thailand er så lækre at en pool virkelig for mig er synd at spille en ferie i Thailand på med mindre man har helt små børn.

Priserne hos Star Tours var virkelig fornuftige og vi er meget tilfredse med den pris vi alle 4 kom afsted for.
Marts måned er uden for den normale højsæson i Thailand, men vejret er fantastisk og der er ikke helt lige så mange turister i marts/april som man ellers kan opleve i Dec/jan.
Derfor er priserne også ofte noget bedre i marts måned end i højsæsonen. Så har man mulighed for det, så kan jeg varmt anbefale Thailand i marts/april.

Vores rejse alt i alt stod i ca. 30.000 DKK for 14 dage. Det var for os alle 4 (drengene er så store at de ofte betaler samme pris som os andre), inkl. fly, hotel, transport til og fra lufthavn, mad på flyet.
Det kunne vi faktisk ikke finde billigere ved selv at booke fly og hotel.

Star Tour havde på det tidspunkt vi bestilte (2 mdr. før afrejse), mange muligheder at vælge imellem og i flere forskellige prislag.
Som sagt gik vi ikke efter det dyreste af det dyreste, og vi kunne bestemt sagtens have valgt langt mere luxuriøse og lækre hoteller. Men i min optik, så er det slet ikke nødvendigt i Thailand at vælge det bedste af det bedste.

Ulempen ved at booke igennem et bureau som Star Tour er også at man nemt kan blive forelsket i det der lige er en tand bedre end det man lige ser på. Her skal man have lidt nerver af stål, og når alt kommer til alt virkelig beslutte sig for hvad det er man vil med sin ferie ;0)

Kombinationsrejse til Thailand med Star Tour

Den kommende tid vil jeg fortælle jer meget mere om vores rejse og også skrive en anmeldelse af de hoteller vi har boet på, ligesom jeg også meget gerne vil fortælle om de oplevelser og ture vi har været på dernede.
Men er det overhovedet noget som I er interesseret i at høre mere om?

Hvis I har spørgsmål, må I endelig bare skrive en kommentar til indlægget her ;0)

8 kommentarer

• Rikke Hurup Vangsgaard

Vi var afsted i 3 uger og over julen til Bang Tao Beach på Phuket med vores piger på 5 og næsten 3 år. Det var helt fantasktisk og en super familieferie, hvor vi kom helt ned i tempo. Den lille omtaler det stadig som vores “andet hus” laaangt væk 🙂

• Hej Rikke,

Bang Tao havde vi faktisk også overvejet. Er det værd at anbefale?
      Thailand er bare SÅ fantastisk. Klart yndlings destination.

• Karoline

Vi var selv i thailand i 5 uger i februar, så jeg vil mægtig gerne høre mere og få gode råd til vores næste tur. For thailand er det lækreste land at rejse i. Meget børnevenligt.

• Wauw – 5 uger, det må have været fantastisk <3
      Hvor var I henne i Thailand?

Siden  ·  Svar på kommentar
  • kunne godt tænke mig at hører hvordan flyveturen var for børnene. Det er nok det der afholder op fra at tage derned

• Hej Pernille,

Ja det er også en meget lang flyvetur, det er der slet ingen tvivl om. Det skal jeg nok forsøge at lave et indlæg om med tips og råd til en lang flyvetur.
      Jeg tror man bliver forbavset over hvor forholdsvis nemt det faktisk går når man først sidder der.

Jeg vil sige at vi begge, Hr.mand og jeg er enige om at den lange flyvetur bestemt er det værd.
      Vil langt hellere sidde de mange timer i flyet for at komme til THailand end den kortere tur til f.eks. Egypten :0)
      MEGET hellere 🙂

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det ser mega lækkert ud. Vi har endnu ikke være på charterferie med vores børn på 3 og 5 år. Dels fordi vi synes de er for små. Dels fordi det er for dyrt for os på 2x SU..

Jeg kunne da godt tænke mig at høre mere om jeres ferie. Jeg kender nogen der bor i Thailand, så det er altid spændende at høre om ☺

• Ja – du har ret, charterferie kan være ret dyrt og også så snart børnene er over 2 år og nærmest betaler fuld pris med mindre man finder en kombination hvor der er børnerabat 🙁

Jeg skal nok komme til at blogge om meget mere om ferien, er slet ikke færdig endnu 🙂